RSS Feed

СМИ об институте

Агляд дзейнасці Віцебскага абласнога інстытута развіцця адукацыі ў перыядычным друку за І квартал 2017 года

  1. Бондарава, Т. Калі настаўнік – “Scratch-майстар”: творчасць, сяброўства, праграмаванне і шыкоўныя падарункі: пераможцаў адкрытага конкурсу вызначылі ў Оршы // Настаўніцкая газета.- №1 (6 студз.).- 2017.- С.6.

Аб выніках інавацыйнага праекта “Укараненне мадэлі арганізацыі пазаўрочнай праектнай дзейнасці вучняў на І і ІІ ступенях агульнай сярэдняй адукацыі з выкарыстаннем асяроддзя праграмавання Scratch”, а таксама аб суправаджэнні гэтага конкурсу аддзелам па падтрымцы і развіцці педагагічных ініцыятыў у рабоце з адоранымі дзецьмі Віцебскага абласнога інстытута развіцця адукацыі.

  1. Бондарава, Т. Ад ідэі – да прыбытку // Настаўніцкая газета. - №19 (18 лютага).- 2017. - С. 18.

Віцебскі інстытут развіцця адукацыі сумесна з аддзелам адукацыі, спорту і турызму Віцебскага райвыканкама і Віцебскім бізнес-цэнтрам рэалізаваў ініцыятыву “Стварэнне і развіццё эколога-арыентаванага бізнесу ў раёне як фактар устойлівага эканамічнага развіцця рэгіёна ў рамках міжнароднай тэхнічнай дапамогі “Садзейнічанне развіццю на мясцовым ўзроўні”. Як адзначыла начальнік аддзела выхаваўчай, ідэалагічнай, сацыяльнай работы і спецыяльнай адукацыі Віцебскага інстытута развіцця адукацыі І.А.Сітнікава, рэалізацыя праекта паспрыяла пашырэнню доступу сельскай моладзі да бізнес-адукацыі, авалоданню навыкамі бізнес-планавання, вядзення ўласнага бізнесу.

  1. Быньков, А. Кем стать?: профориентация // Витебские вести. - 2017. - №20 (18 февраля). - С.1.

На базе Витебского областного института развития образования прошло мероприятие, в рамках которого были освещены пути поиска новых решений по поддержке профессионального выбора молодёжи, а также формирования устойчивых представлений о роли учёных и науки, социальной значимости различных профессий и специальностей.

  1. Кутынко, А. Великолепная восьмёрка // Витебские вести. - 2017. - №34 (25 марта). - С. 6

В Витебском областном институте развития образования 24 марта чествовали лучших учителей Витебщины. Высокий уровень подготовки и профессионализм всех участников был отмечен жюри конкурса. В суперфинал вышли 16 педагогов, из которых 8 стали победителями и представят Витебщину на республиканском этапе конкурса.

  1. Щербицкий, А. Педагог – это подвижник и энтузиаст // Віцьбічы. - 2017. - №33 (21 марта). - С.1.

С 20 по 24 марта на базе Витебского областного института развития образования стартовал областной этап республиканского конкурса профессионального мастерства педагогических работников “Учитель года Республики Беларусь – 2017”, в котором принимают участие 24 педагога из 11 регионов. С приветственным словом выступила ректор областного института образования, заместитель председателя жюри Л.Ю.Слепцова, отметив, что особенностью проведения конкурса в этом году стало восемь номинаций вместо семи. Лучших учителей Витебщины назовут 24 марта.

  1. Щербицкий, А. Мастера педагогики // Віцьбічы. - 2017. - №37 (30 марта). - С.ІІ.

В областном институте развития образования прошло торжественное закрытие областного этапа республиканского конкурса профессионального мастерства педагогических работников “Учитель года Республики Беларусь – 2017”. Восемь финалистов получили право представить Витебщину на республиканском этапе конкурса, который состоится в сентябре этого года.

Валерий Кунашко, начальник отдела воспитательной работы управления образования Витебского облисполкома, отметив высокий уровень подготовки конкурсантов и проведения данного мероприятия, высказал слова благодарности сотрудникам института развития образования. Ректору института Л.Ю.Слепцовой была вручена Благодарность областного комитета профсоюза работников науки и образования.

Агляд дзейнасці Віцебскага абласнога інстытута развіцця адукацыі ў перыядычным друку за 2016 год

  1. Бондарава, Т. Вывучаць, выхоўваць, прымнажаць // Настаўніцкая газета. - 2016. - №6 (9 чэрв.). - С.13

У чэрвені прайшлі ІV Віцебскія Кірыла-Мефодзіеўскія юнацкія адукацыйныя чытанні, арганізатарамі якіх выступілі Віцебская епархія Беларускай Праваслаўнай Царквы, упраўленне адукацыі Віцебскага аблвыканкама і Віцебскі абласны інстытут развіцця адукацыі. Як адзначыла начальнік аддзела выхаваўчай, ідэалагічнай, сацыяльнай работы і спецыяльнай адукацыі Віцебскага абласнога інстытута развіцця адукацыі І.А.Сітнікава, асаблівасцю сёлетніх чытанняў з’яўляецца выразны акцэнт на выхаванні ў падрастаючага пакалення духоўнага адзінства славянскіх народаў, адлюстраванне духоўна-маральных аспектаў у змесце работ навучэнцаў і студэнтаў.

  1. Бондарава, Т. Профільнае навучанне: інфармацыя з першых вуснаў // Настаўніцкая газета. - 2016. - №114 (8 кастр.). - С. 8

На базе Віцебскага абласнога інстытута развіцця адукацыі адбыўся тэматычны семінар “Аб растлумачэнні метадычных асноў арганізацыі ў 2016/2017 навучальным годзе профільнага навучання на ІІІ ступені агульнай сэрэдняй адукацыі”, у якім прынялі ўдзел прадстаўнікі Нацыянальнага інстытута адукацыі, Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь, аўтары вучэбных праграм, падручнікаў, вучэбна-метадычных дапаможнікаў. Слухачы атрымалі неабходныя кансультацыі спецыялістаў і тлумачэнне асноўных задач, кірункаў, зместу, арганізацыйных аспектаў профільнага навучання ва ўстановах адукацыі.

  1. Бондарава, Т. Разам з “Настаўніцкай”: сяброўства з гадамі мацнее: яркае, незабыўнае свята напярэдадні Дня настаўніка сабрала педагогаў з розных куткоў Віцебскай вобласці на Ушаччыне // Настаўніцкая газета. - 2016. - №112 (4 кастр.). - С. 4

За паспяховую сумесную дзейнасць з галіновым прафесійным выданнем па праекце “Творчае супрацоўніцтва і ўзаемадапамога ў галіне адукацыйных і інфармацыйных тэхналогій”, а таксама за плённае творчае супрацоўніцтва з газетай у 2016 годзе былі адзначаны падзякай “Настаўніцкай газеты” шэраг устаноў адукацыі, педагогаў, метадыстаў Віцебскага рэгіёна. Сярод іх – метадыст аддзела інфармацыйнага забеспячэння Віцебскага абласнога інстытута развіцця адукацыі А.В.Бабіч.

  1. Вірус даследчай дапытлівасці: (размова с прарэктарам па навукова-метадычнай рабоце Віцебскага абласнога інстытута развіцця адукацыі А.Я.Гелясіным) // Настаўніцкая газета. - 2016. - №45 (23 красавіка.). - С.17

Інфармацыйнай нагодай для размовы з вядомым педагогам, навукоўцам і метадыстам А.Я.Гелясіным стала яго распрацоўка факультатыву па фізіцы для профільных класаў “Фарміраванне даследчай кампетэнтнасці вучняў на факультатыўных занятках па фізіцы ва ўмовах профільнага навучання”.

  1. Волкова, Л. Как заработать первый миллион // Віцьбічы. - 2016. - №46 (19 апреля). - С.4-5

В Витебском областном институте развития образования прошла презентация первых школьных бизнес-компаний Витебщины, в которой приняли участие девять учреждений образования, а также представители органов власти, бизнес-сообществ, педагоги. Проводился форум в рамках проекта “Школьные бизнес-компании: потенциал бизнес-образования школьников” при поддержке ПРООН в Беларуси, Фонда “Евразия” за счёт средств Агенства США по международному развитию.

  1. Дубоўская, В. Ініцыятывы для таленавітых // Настаўніцкая газета. - 2016. - №12 (4 лютага.). - С.13

У канцы студзеня ў Акадэміі паслядыпломнай адукацыі прайшоў круглы стол “Сістэма работы з адоранымі і высокаматываванымі навучэнцамі: поспехі, праблемы, рашэнні”, у якім прынялі ўдзел спецыялісты абласных упраўленняў адуакацыі, начальнікі аддзелаў і метадысты абласных інстытутаў адукацыі. Як адзначыла ў сваім выступленні метадыст аддзела па падтрымцы і развіцці педагагічных ініцыятыў у рабоце з адоранымі дзецьмі Віцебскага абласнога інстытута развіцця адукацыі Н.В.Шэйдаі Нежад, поспех у выяўленні і развіцці адораных дзяцей магчымы толькі пры ўмове, калі побач з такімі дзецьмі будзе прафесійны педагог, таму ў аснове дзейнасці аддзела прыярытэтнай з’яўляецца работа, накіраваная на павышэнне ІКТ-кампетэнцый адораных навучэнцаў і педагогаў. З апошніх найбольш цікавых прапаноў аддзела можна назваць воблачныя сэрвісы і платформы ў адукацыі, укараненне тэхналогіі мабільнага навучання, тэхналогію вэб-квэста, тэхналогію лічбавага старытэлінгу, электронны падручнік, перавернуты клас і інш.

  1. Зінкевіч А. Калектыў гімназіі прэзентуе вопыт сваёй работы // Веснік Глыбоччыны. - 2016. - 28 снежня. - С. 4

Пад кіраўніцтвам метадыста аддзела кіруючых кадраў і інавацыйнага развіцця Віцебскага абласнога інстытута развіцця адукацыі Л.В.Віленчык ў Глыбокім прайшоў абласны семінар для кіраўнікоў устаноў адукацыі інавацыйнага тыпу і гімназій. Як адзначае Л.В.Віленчык, у інстытуце ўжо на працягу 20 гадоў працуе пастаянны семінар для гэтай катэгорыі кадраў. Два разы ў год мы збіраем дырэктараў устаноў адукацыі для таго, каб паказаць лепшыя ўзоры вопыту, з мэтай распаўсюджання і шырокага ўкаранення ў практыку работы. Зараз сваім вопытам дзялілася Глыбоцкая раённая гімназія. Мы ўбачылі, што ў гімназіі распрацавана стройная сістэма профільнага навучання, дзе ўсё скіравана на тое, каб даць дзецям магчымасць рэалізаваць свой магутны творчы патэнцыял.

  1. Калядзіч, Н. Для засваення лепшага вопыту – рэспубліканскія інавацыйныя цэнтры // Настаўніцкая газета. - 2016. - №17 (16 лютага). - С.9

Рэктар Акадэміі паслядыпломнай адукацыі А.П.Манастырны адзначае, што эфектыўнасць арганізацыі інавацыйнай дзейнасці грунтуецца на створанай сістэме ўзаемадзеяння паміж АПА, рэгіянальнымі інстытутамі развіцця адукацыі, установамі адукацыі, якія рэалізуюць інавацыю, і навуковымі кансультантамі, якія выступаюць у ролі распрацоўшчыкаў праекта і ў ролі непасрэдных куратараў-кансультантаў. Напрыклад, з мэтай удасканалення павышэння кваліфікацыі кіруючых работнікаў і спецыялістаў адукацыі АПА разам з Гомельскім і Віцебскім абласнымі інстытутамі развіцця адукацыі ў 2015 годзе апрабавалі сеткавую форму рэалізацыі праграмы павышэння кваліфікацыі намеснікаў дырэктараў па тэме “Эфектыўны адукацыйны менеджмент з улікам рэгіянальных умоў”. Праведзеная на курсах выніковая дыягностыка паказала эфектыўнасць такой інавацыйнай формы ўзаемадзеяння ўстаноў дадатковай адукацыі дарослых.

  1. Кутынко, А. “Перспектива” для молодых //Витебские вести. - 2016. - №115 (4 окт.). - С.4
  2.   Москвина, Е. Быть или не быть учителем? И чему и как учат в универе // Витебский курьер. - Режим доступа: https://vkurier.by/74064

В четвёртый раз в Витебском областном институте развития образования 5-6 октября 2016 г. прошёл областной фестиваль молодых специалистов “Перспектива”, в котором приняли участие 169 начинающих учителей из 16 районов Витебщины. С приветственным словом выступили ректор Витебского областного института развития образования Л.Ю.Слепцова и заместитель председателя Витебского областного комитета профсоюзов работников науки и образования Г.А.Руденок. В программе фестиваля проведение различных мастер-классов, тренингов, практикумов; выставка методической литературы в помощь начинающим педагогам.

11. Кутынко, А. Свили уютное гнёздышко // Витебские вести. - 2016. - №54 (14 мая). - С.5

12. Приёмная и дома семейного типа из 19 районов и городов Витебщины приняли участие в областном конкурсе // Режим доступа: https: http://www.vitbichi.by/news/dom_i_semyanyy_sovet/post8722.html 

В Витебском областном институте развития образования накануне Международного дня семьи прошёл традиционный областной конкурс творческих проектов “Семейное гнёздышко”, который был посвящён теме “Успешная приёмная семья”. В мероприятии приняли участие 24 приёмные семьи и 7 домов семейного типа. Все участники получили подарки от областного отделения Красного Креста.

13. От призвания к признанию // Витебские вести. - 2016. - №148 (22 дек.). - С.6.

Интервью с методистом высшей квалификационной категории отдела руководящих кадров и инновационного образования Витебского областного института развития образования Любовью Васильевной Виленчик о деятельности педагогического клуба “Признание”, который работает при институте с 2010 года и объединяет победителей  и лауреатов областного и республиканского мастерства “Учитель года Республики Беларусь” разных лет.

14. Тарарышко, С.И. Маладыя педагогі Віцебшчыны: ідэалы, каштоўнасці, арыенціры // Настаўніцкая газета. - 2016. - №120 (22 кастр.). - С.11.

15. Областной фестиваль молодых специалистов “Перспектива” // Национальный образовательный портал. - Режим доступа: http://www.adu.by/be/101-regiony/875-oblasnoj-festival-molodykh-spetsialistov-perspektiva.html 

Сістэмную работу з маладымі настаўнікамі праводзіць Віцебскі абласны інстытут развіцця адукацыі. Мэтавым напрамкам гэтай дзейнасці з’яўляецца стварэнне ўмоў для захавання ў прафесіі маладых педагогаў, аказанне ім метадычнай дапамогі і адаптацыі, развіцці і самаразвіцці. Так, чатыры гады назад па ініцыятыве супрацоўнікаў інстытута стартаваў унікальны праект – абласны фестываль маладых спецыялістаў “Перспектыва”, які накіраваны на стымуляванне творчай ініцыятывы, выяўленне таленавітых маладых настаўнікаў, прапаганду сучасных адукацыйных практык і распаўсюджанне інавацыйных педагагічных ідэй у прафесійную практыку. Адным з дасягненняў фестывалю стала штогадовае пашырэнне яго геаграфіі. У 2016 годзе ў мерапрыемстве прынялі ўдзел 16 рэгіёнаў Віцебскай вобласці.  

16. Уроки бизнеса - в учебный процесс // Витебские вести. - 2016. -  №41 (12 апреля). - С. 4

17. Бизнес-сообщество Витебской области и фонд “Евразия” подключились к обучению школьников азам бизнеса // Детский правовой сайт // Режим доступа: http://mir.pravo.by/library/news/different/azam-biznes/ 

18. В Витебской области школьников учат основам предпринимательства // Режим доступа: http://vitvesti.by/biznes/shkolnikov-uchat-osnovam-predprinimatelstva.html 

19. Масловская, О. Бизнесменом быть научат // Витебские вести. -2016. - №32 (22 марта). - С. 2

20. Обучение учащихся основам бизнеса // Режим доступа: http://www.vitinvest.by/node/4603 

Форум школьных бизнес-компаний в Витебске, организованный ГУДОВ “Витебский областной институт развития образования” и ОДО “Витебский бизнес-центр”, продемонстрировал, как учащиеся могут зарабатывать и зачем им азы предпринимательства в школьной программе. Свои идеи презентовали 9 придвинских школ.

 

Заведующий библиотекой Н.Н.Алещенко